October 26, 2019

DS 3 CROSSBACK E-TENSE: SÄHKÖINEN VALLANKUMOUS

DS 3 CROSSBACK E-TENSE: SÄHKÖINEN VALLANKUMOUS

DS 3 CROSSBACK E-TENSE lisää kesällä markkinoille tulleen DS 3 CROSSBACK –mallin rinnalle uuden tehokkaan voimalinjan: 100% sähkön. Malli rakentuu uuden innovatiivisen, eri käyttövoimiin soveltuvan CMP -alustan päälle, jonka ansiosta kuluttajalle on tarjolla aina samat sisä- ja takatilat sekä lisävaruste- ja ajoavustinvalikoimat käyttövoimavalinnasta riippumatta. DS 3 CROSSBACK E-TENSE:n 100kW:n moottori ja 50kWh akku tuottavat 320 kilometrin (WLTP, 430 km NEDC) toimintamatkan. 100 kW pikalatauspisteellä 80% lataus tapahtuu 30 minuutissa.

Nyt DS 3 CROSSBACK E-TENSE sähköauton hinnat on julkaistu ja myynti alkanut.

Heti vuoden 2015 lanseerauksestaan alkaen DS Automobiles sitoutui ajankohtaiseen autojen käyttövoimamuutokseen. Esimerkkinä tästä, DS nähtiin heti kilpailemassa Formula E –sarjassa, jossa se on jo saavuttanut mestaruuden ja josta se ammentaa osaamista sähköistyvään mallistoon.

Vuonna 2019 myyntiin tulevat DS 3 CROSSBACK E-TENSE (100% sähkö) sekä DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 (nelivetoinen 300 hv lataushybridi, 58km toimintamatka 100% sähköllä).

DS 3 CROSSBACK E-TENSE on ensimmäinen 100% sähköisellä käyttövoimalla varustettu B-segmentin premium SUV, joka saapuu myyntiin vuonna 2019. Malli uudistaa totuttua ajatusta sähköautosta ja rakentuu alustalle, joka on suunniteltu toimimaan yhtä tehokkaasti niin polttomoottoriauton kuin sähköauton perustana. Uudenlaisen kokoonpanon ansiosta sähköauton akku ei vie tilaa matkustamosta tai 350 l tavaratiloista. Saatavilla olevat hienostuneet sisustusinspiraatiot sekä varustetaso- ja lisävarustevaihtoehdot vastaavat mallin polttomoottoriversioiden tarjontaa.

320 km:n toimintamatka (WLTP, 430km NEDC) saadaan maksimoitua Formula E –sarjassa parhaaksi havaitun energian talteenottotavan avulla sekä lämpöpumppua käyttämällä. Ilmalämpöpumppu on tehokas tapa lämmittää ja ylläpitää akun sekä matkustamon optimaalista lämpötilaa myös kylmällä ilmalla.

DS 3 CROSSBACK E-TENSE on suunnattu kaikille B-segmentin premium SUV -asiakkaille. Läntisen Euroopan maissa B-segmentin kuljettaja ajaa keskimäärin noin 40 km päivässä ja tällä ajomäärällä valtaosan tarvitsee ladata sähköautonsa vain kerran viikossa (täysi lataus 5 tunnissa kotilatauksessa, 11kW laturilla). 100 kW:n pikalatausasemilla akun latausasteeksi saa 30 minuutissa 80%. Tämä vastaa yli 250 kilometrin toimintamatkaa (WLTP) (tai lähes 350km NEDC). DS 3 CROSSBACK E-TENSEn mukana toimitetaan aina kaksi kaapelia: Mode 2 sekä Mode 3.

Mobiililaitteeseen ladattava MyDS –sovellus toimii kuin E-TENSEn kaukosäätimenä. Sovelluksesta pääsee käsiksi kaikkeen oleellisimpaan tietoon, kuten akun latausaste, jäljellä oleva toimintamatka tai latausaika. Lisäksi sovelluksen kautta on helppo käynnistää auton lämmitys tai viilennys jo ennalta, jolloin auto on miellyttävän lämpöinen siihen astuttaessa ja toimintamatka ei lyhene akun lämmittämiseen käytettävän energian vuoksi. Samoin ajastamalla lataus alkamaan tiettyyn kellonaikaan, voidaan hyötyä mahdollisista ajankohtaan sidotuista edullisemmista sähkön hinnoista. Samat toiminnot voidaan toteuttaa myös DS 3 CROSSBACK E-TENSEn sisällä olevasta näytöstä.

Ensiluokkainen äänieristys korostaa DS 3 CROSSBACK E-TENSEn mukavuutta. Se erottautuu myös varusteillaan, joihin kuuluvat DS DRIVE ASSIST, eli 2-tason autonomia, uuden sukupolven DS MATRIX LED VISION –valaistus sekä koriin upotetut ovenkahvat, jotka nousevat automaattisesti esiin autoa lähestyttäessä Avaimeton käynnistys ja lukitus etäisyystunnistuksella –varusteen ansiosta.

136 hv:n DS 3 CROSSBACK E-TENSE:n kokonaishinnat alkavat 41 391 eurosta So Chic -vakiovarustetasolla ja 45 496 eurosta upeana Grand Chic -versiona, joka sisältää muun runsaan vakiovarustelun lisäksi muun muassa värillisen tuulilasinäytön, DS Matrix Led Vision –ajovalot, Avaimettoman käynnistyksen ja lukituksen etätunnistuksella, automaattisesti himmenevän sisätaustapeilin, DS Wings etuvalojen kromikoristelun ja 18” KYOTO –kevytmetallivanteet.