Nelivetoinen lataushybridi
Tutustu DS 7 CROSSBACK E-TENSEEN oheiselta videolta.
• Ladattava hybridi
• 300 hevosvoimaa
• Neliveto
• Toimintamatka sähköllä jopa 55 km (WLTP)
• Kulutus: 1,5 litraa/100 km
• CO2-päästö 31 g/km
• 7 vuoden takuu ilman km-rajaa
E-TENSE-LATAUSHYBRIDIN EDUT
Hiljaisuus ja ajomukavuus
E-TENSE-lataushybridi on hiljainen sekä liikkeellelähdöissä että ajaessa. Laminoidut ikkunat lisäävät rauhallisuuden tunnetta entisestään.

Aja kaikkialla kaikissa olosuhteissa
Ladattavan hybridin valitseminen tarkoittaa vapautta liikkua kaupungissa, vaikka liikenne olisi rajoitettua. E-TENSE -mallimme on varustettu tuulilasin yläosaan sijoitetulla sinisellä huomiovalolla, joka kertoo että sähköinen tila on aktivoitu.
Päästöt ja kulutus
DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 -mallin CO2-päästöt ovat WLTP-mittaustavan mukaan 34–36 g/km malliversiosta riippuen.

Tavaratila
DS 7 CROSSBACK E-TENSEN sähkömoottori ja ajoakusto eivät pienennä tavaratilaa tai sisätiloja. Tavaratila on 555 litraa, ja se on yksi suurimmista tässä segmentissä.
E-TENSE-palvelut
E-TENSE-palveluihin kuuluu matkapuhelimella säädettävä matkustamon lämpötilan esiasetus ja latausasemien etsiminen sekä kotilatausaseman tilaaminen ja asennuttaminen.

Neliveto
Neliveto on toteutettu 200 hevosvoiman (147 kW) PureTech-bensiinimoottorilla ja kahdella sähkömoottorilla. Toinen sähkömoottoreista on liitetty EAT8-vaihteistoon ja toinen taka-akseliin. Polttomoottorin ja sähkömoottoreiden suurin yhteisteho on 300 hv.
MyDS-sovellus
Hallinnoi lataushybridiäsi etänä
Ilmaisen MyDS-sovelluksen avulla voit:
• Nähdä jäljellä olevan toimintamatkan
• Katsoa autosi latauksen tilan tai arvioidun jäljellä olevan toimintamatkan
• Ajastaa latauksen etänä
• Hallinnoida matkustamon esilämmitystä tai -jäähdytystä
YKKÖSLUOKAN MATKUSTUSMUKAVUUTTA
DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4 -mallissa on neljä ajotilaa:
“Zero emissions” on oletustila. Aina kun aloitat ajon, auto on sähköajoneuvo, joka keskittyy ajomukavuuteen ja hiljaisuuteen ilman hiilidioksidipäästöjä tai saastuttavia päästöjä
“Sport” -tila suosii suorituskykyä ja kuljettajan ajonautintoa
”Hybrid” optimoi automaattisesti auton suorituskyvyn ja polttoaineenkulutuksen. Hiilidioksidipäästöt ovat keskimäärin alle 49 g / km
”4WD” -tilassa neliveto jakaa voiman kaikkiin neljään pyörään ja tuo optimaalisen pidon kaikissa olosuhteissa.
YLELLISTÄ TEKNOLOGIAA
DS ACTIVE SCAN -JOUSITUS
Pehmeää reagointia
DS ACTIVE SCAN säätää jousitusta joko jämäkämmäksi tai pehmeämmäksi tilanteen mukaan. Järjestelmä hyödyntää tuulilasin yläosaan sijoitettua kameraa, neljää asentoanturia ja kolmea kiihtyvyysanturia ja ohjaa jokaisen pyörän jousitusta itsenäisesti. Tulemana on korkeatasoinen ajomukavuus.

DS CONNECTED PILOT
Aja tai ole kyydissä
DS CONNECTED PILOT on askel kohti autonomista ajamista. Järjestelmä pitää autosi tarkasti kaistaviivojen keskellä, ylläpitää valittua ajonopeutta ja huolehtii riittävästä turvavälistä edellä ajavaan ajoneuvoon. Kun liikenne on ruuhkaista, järjestelmä hallinnoi autosi pysähtymisiä ja liikkeellelähtöjä automaattisesti. Järjestelmä toimii 0–180 km/h nopeudessa.
DS ACTIVE LED VISION
Näe ja tule nähdyksi
Uusimman sukupolven DS ACTIVE LED VISION -ajovalot ovat taianomaiset ja tyylikkäät. Päävalonlähde sisältää kolme pyörivää LED-valomoduulia, joiden valaisemaa aluetta ja valotehoa mukautetaan ohjauksen, ajonopeuden ja sääolosuhteiden perusteella.

NELIVETOINEN LATAUSHYBRIDI
E-TENSE 4x4
Neliveto on toteutettu 200 hevosvoiman (147 kW) PureTech-bensiinimoottorilla ja kahdella sähkömoottorilla. Toinen sähkömoottoreista on liitetty EAT8-vaihteistoon ja toinen taka-akseliin. Polttomoottorin ja sähkömoottoreiden suurin yhteisteho on 300 hv.
DS PARK PILOT
Vaivatonta pysäköintiä
DS PARK PILOT havaitsee vapaan pysäköintitilan 30 km/h ajonopeuteen asti ja osaa pysäköidä ajoneuvon itsenäisesti. Kuljettajan tarvitsee koskea ohjauspyörään tai polkimiin.
KARISMAATTINEN JA HIENOSTUNUT
Kuvissa ja tekstissä esitetyt varusteet ovat vakio- tai lisävarusteita malliversion mukaan. Tarjolla olevat varusteet ja hinnat voivat kuitenkin muuttua, emmekä voi taata aina autojen tai tiettyjen varusteiden saatavuutta. Kun jokin varuste tai ominaisuus on auton valinnassa erityisen tärkeä, suosittelemme varmistamaan valtuutetulta DS-jälleenmyyjältä tiedot voimassa olevista vaihtoehdoista ja hinnoista.
Toimintamatka & kulutus
WLTP-mittaustavan mukaisesti
Auton kulutukseen ja toimintamatkaan sähköllä vaikuttavat muun muassa sähköajon osuus, kuljettajan ajotapa, ajonopeus, lämpötila, keli- ja ajo-olosuhteet sekä auton kuormaus. Ilmoitetut kulutusarvot on tarkoitettu eri automallien väliseen vertailuun. Ne perustuvat laboratoriossa tehtävään keskivertoajoa jäljittelevään mittaukseen, eivätkä ne kuvaa tarkalleen auton kulutusta liikenteessä ajettaessa. Ladattavan hybridiauton kulutus voi poiketa merkittävästi ilmoitetuista kulutusarvoista auton käytöstä ja lataamisesta riippuen. Autoa tulee ladata viimeistään akkujen tyhjennyttyä, jotta ajoneuvon kulutus pysyy alhaisena. Sähkö- ja hybridiautot sisältävät uutta teknologiaa, joka aiheuttaa niiden käyttöön ja toimintaan liittyviä rajoituksia. Näitä voivat aiheuttaa esimerkiksi suuri ajonopeus, peräkkäiset lataukset tai käyttö kuumissa tai kylmissä olosuhteissa. Rajoituksia käytetään esimerkiksi ajoneuvon tekniikan suojelemiseksi. Latausteho ja -aika voivat vaihdella ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.
On myös tilanteita, joissa sähköllä ajaminen ei onnistu. Näitä tilanteita on esimerkiksi alle -5 asteen ulkolämpötila ja 12 voltin akkujen alhainen varaustaso. Lisäksi polttomoottori vaatii toisinaan käyttöä, jotta se saavuttaa käyntilämpötilan ja mahdollinen öljyn sekaan joutunut bensiini haihtuu pois. Kuljettajalla ei näissä tapauksissa tilapäisesti ole mahdollista ajaa ainoastaan sähköllä.
Ajovoima-akun kapasiteetti heikkenee luonnollisen kulumisen johdosta. Akun kapasiteettiin ja kestävyyteen vaikuttavat esimerkiksi käyttötapa, ikääntyminen sekä ajokilometrit. Sähköisen voimalinjan käyttöikä voi olla koko auton käyttöikää lyhyempi. Auton käyttöön liittyvät suositukset, ominaisuudet ja rajoitteet on eritelty tarkemmin käyttöohjekirjassa.