Esimakua

DS 4, teknologia ja ranskalainen savoir-faire yhdistyvät

DS 4 aloittaa uuden luvun DS Automobilsesin tarinassa, kun malli esittelee uuden pohjarakenteen sekä tuo segmenttiin ennen näkemätöntä teknologiaa. Tässä ensimakua vuonna 2021 esiteltävästä DS 4 –mallista.

Tulevaisuus on käsin kosketeltavissa

DS 4 herättää henkiin uuden filosofian nimeltään “lisätty teknologia”, jossa yhdistyvät huipputeknologia ja lisätty todellisuus. Tämä tarkoittaa enemmän tehokkutta, enemmän liitettävyyttä ja enemmän innovaatioita ajoelämykseen ja turvallisuuteen.

LIITETTÄVYYS

Ole yhtä autosi kanssa

Jotta saisit kaiken irti jokaisesta matkastasi, DS 4:n ohjaamo tarjoaa ainutlaatuisen ja mukaansatempaavan kokemuksen.

 

DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY

DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY

Ainutlaatuinen ja selkeä näkymä tiestä

DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY -tuulilasinäyttö on avantgardistinen visuaalinen kokemus ja ensimmäinen askel kohti lisättyä todellisuutta. Uuden vangitsevan tekniikan avulla tärkeimmät ajamiseen liittyvät tiedot heijastetaan ikään kuin tien pintaan ja optisen illuusion avulla tieto näytetään kuljettajalle neljä metriä tuulilasin edellä. Tieto näytetään 21 tuuman leveydellä kuljettajan näkökentässä. Tärkeimmät tiedot, kuten nopeus, ajoavustimet, navigointi, varoitukset, sekä muun muassa parhaillaan kuunneltava kappale tai puhelun vastapuolen nimi, näkyvät heijastettuna tiehen.

 

DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY
DS IRIS -järjestelmä

DS IRIS -järjestelmä

Hallintalaitteet kuuntelevat

DS IRIS -järjestelmää ohjataan äänellä tai eleillä. Järjestelmä tarjoaa kuljettajalle henkilökohtaisen assistentin, joka tunnistaa puheen ja tarjoaa järjestelmästä ratkaisut esitettyihin pyytöihin.

DS SMART TOUCH

DS SMART TOUCH

Pikatoiminnot kätesi ulottuvilla

Keskikonsolissa sijaitsev DS SMART TOUCH on näyttö, jota ohjataan sormenpäillä. Pelkkä ele kohti yhtä esiasetetuista toiminnoista riittää käskyksi. Näyttö myös tunnistaa totutut liikkeet, kuten näytön zoomauksen tai käsinkirjoituksen.

DS SMART TOUCH

DS Turvallisuus

DS Automobilesilla kuljettajan ajoelämys ja turvallisuus ovat toiminnamme ytimessä. Siksi olemme kehttäneet DS 4 -malliin uusinta kuljettajaa avustavaa teknologiaa.

 

DS DRIVE ASSIST 2.0

Uusimman sukupolven ajamista

2-tason autonominen ajaminen on korkein autonomian taso, joka on tällä hetkellä sallittu yleisillä teillä. Se on tarjolla jo aiemmin lanseeratuissa DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK ja DS 9 -malleissa, mutta on kokenut merkittävän päivityksen DS 4 :än ja nimetty uudelleen : DS DRIVE ASSIST 2.0.

Järjestelmä noudattaa täsmällisesti kuljettajan valitsemaa sijaintia kaistaviivojen välissä, mutta uutena toiminnallisuutena DS DRIVE ASSIST 2.0 toteuttaa myös puoliautomaattisen ohituksen, automaattisen nopeuden säätelyn mutkissa sekä tunnistaa odotettavissa olevat nopeussuositukset tienviitoista.

DS DRIVE ASSIST 2.0 on varustettu kuljettajaa avustavilla sensoreilla, jotka rekisteröivät kaiken, mitä auton ympärillä tapahtuu. Tekoälyn avulla DS 4 analysoi tarjolla olevaa reaaliaikaista tietoa ja asettuu tiellä täsmällisesti kuljettajan toiveita noudattaen. Tietoa auto kerää auton eri puolilla sijaitsevista varusteista, kuten etututka, tutkat auton kaikissa kulmissa ja tuulilasin yläosassa sijaitsevasta kamerasta

DS MATRIX LED VISION

Valotunnuksen uusi sukupolvi

DS MATRIX LED VISION -valojen uusi sukupolvi on kapeampi ja entistäkin modernimpi. Matrix Beam ja Dynamic Bending Light -teknologiat yhdistyvät kokonaisuudeksi, joka antaa DS 4:lle  tunnistettavan, ainutlaatuisen ilmeen.

DS MATRIX LED VISION -etuvalot on toteutettu totutusti kolmen led-moduulin avulla ja noudattavat DS Automobilesille ominaista tunnusta:

Lähivalojen keskimmäiset moduulit ovat kääntyvät. Keskimoduuli voi kääntyä aina 33,5° kulmassa. Se valaisee ajoradan sivut seuraten kuljettajan katseen suuntaa. Järjestelmä mukautuu liikenneoloihin, ohjauspyörän asentoon, ajonopeuteen ja säätiloihin viiden esiasetetun tilan mukaisesti: kaupunki, maaseutu, moottoritie, huono keli ja sumu. Se myös kumartaa kohti DS:n historiaa ja kunnioittaa vuoden 1967 DS:ssä nähtyjä kääntyviä ajovaloja.

Laitimmaiset Matrix Beam -moduulit valaisevat ajettaessa ja jakautuvat viiteentoista eri segmenttiin, jotka tunnistavat ajo-olosuhteet ja syttyvät sekä sammuvat itsenäisesti tilanteesta riippuen. Kaukovalot mukautuvat liikenteen tarpeisiin, ohjauspyörän kulmaan, nopeuteen ja säätiloihin: kaupunki, maaseutu, moottoritie, vaativa keli ja sumu. Ne tekevät mahdolliseksi ajaa pitkillä valoilla ilman, että valot häikäisevät muita tien käyttäjiä. Nämä älykkäät valot käyttävät tuulilasin yläosaan sijoitettua kameraa ja sopeuttavat kaukovalojen säteen automaattisesti 300 metrin matkalla liikenneoloista riippuen.

 

DS Mukavuus

Innovaatioita matkustusmukavuuteen

Tutustu DS 4:n uusimpiin teknologioihin, jotka lisäävät matkustusmukavuutta ja turvallisuutta.

 

DS ACTIVE SCAN SUSPENSION

Ennakoi tie

DS Automobilesia kuvaa sen tarjoama kokemus dynaamisesta seesteisyydestä. DS 4 :ssä tämä tarkoittaa muun muassa luokkansa johtavaa reagointikykyä. Yksi mallin vahvuuksista on luokassaan ainutlaatuinen, DS ACTIVE SCAN -jousituksen kameroiden avulla hallitsema iskunvaimennus. Kamera on sijoitettu tuulilasin yläosaan ja se tarkkailee sekä ennakoi epätasaisuudet tienpinnassa ja välittää keräämänsä tiedon tietokoneelle. Asentotunnistimen ja kiihtyvyysantureiden avulla järjestelmä ohjaa jokaisen pyörän jousitusta itsenäisesti. Vastaanotetun tiedon avulla järjestelmä muokkaa jousituksesta tilanteen mukaan joko jämäkämmän tai pehmeämmän. Tulemana on korkeatasoinen mukavuus tien kunnosta riippumatta.

DS NIGHT VISION

Näe pimeydessä

DS NIGHT VISION on toinen teknologia, joka erottaa DS 4:n. Auton etumaskin keskellä sijaitseva infrapunakamera tunnistaa jalankulkijat ja eläimet aina 200 metrin päästä myös hämärässä sekä yöaikaan. Kuljettaja voi tarkkailla tietä digitaalisen mittariston näytöltä, mutta saa ilmoituksen vaarasta myös DS EXTENDED HEADS UP DISPLAY -tuulilasinäytölle ilmestyvänä varoituksena.

E-TENSE

Uuden sukupolven liikkuvuutta

DS 4:n uusi pohjarakenne on suunniteltu yhteensopivaksi uuden sukupolven lataushybridivoimalinjan kanssa siten, että ohjaamo pysyy tilavana. Turboahdettu 180 hv:n 4-sylinterinen moottori toimii yhdessä 110 hv sähkömoottorin ja EAT8-automaattivaihteiston kanssa. Yhdessä ne tuottavan kuljettajan käyttöön 225 hevosvoimaa. Yhdistelmää tukee entistäkin tehokkaampi ajoakku, joka on koottu uusista, kooltaan pienemmistä, mutta kapasiteetiltaan entistä suuremmista kennoista, ja joka mahdollistaa yli 50 km toimintasäteen täysin päästöttömästi (WLTP).