Usein kysytyt kysymykset

DS Services Store ja MyDS

Usein kysytyt kysymykset

Miten monta ajoneuvoa tililläni voi olla näkyvissä?
Voit lisätä tilillesi 1–10 ajoneuvoa.

Miten lisään ajoneuvon käyttäjätililleni?
Services Store -sivustolla voit lisätä yhden tai useamman ajoneuvon napsauttamalla “OMA TILI” ja kohdassa “OMAT AUTOT” napsauttamalla “LISÄÄ AJONEUVO” -painiketta. Anna ajoneuvoosi liittyvät tiedot ja napsauta sitten ”VAHVISTA”-painiketta.

Miten vaihdan MyDS-salasanani?
Muodosta yhteys MyDS-tilillesi, valitse aloitussivun oikeasta yläkulmasta ”oma tili” ja valitse sitten ”Muuta salasana”.  Jos sinulla on DS Services Store -tili, uusi salasana on automaattisesti käytössä.

Miten luon MyDS-tilin?
Ohjeet MyDS-tilin luomiseen

Muodosta yhteys sivustolle: https://services-store.dsautomobiles.fi tai lataa MyDS –mobiilisovellus.

Jos sinulla ei ole vielä tiliä, valitse “luo tili” syöttämällä sähköpostiosoite ja salasana

Anna henkilötiedot, ajoneuvon tiedot ja vahvista.

Näkyviin tulee viesti, jossa vahvistetaan tilin luominen. Saat sähköpostiviestin tilin vahvistamista varten. Napsauta sähköpostiviestin “aktivoi tilini” -linkkiä

Sinulla on 20 päivää aikaa vahvistaa tilaus, sen jälkeen henkilötietosi poistetaan ja sinun on luotava uusi tili uudelleen.

Haluamme muistuttaa, että tilaus on ilmainen.

Kun tili on luotu ja aktivoitu, saat uuden sähköpostiviestin, jossa on käyttäjätunnuksesi ja salasanasi sekä uusi linkki, jolla voit muodostaa ensimmäistä kertaa yhteyden tiliisi.

Miten voin poistaa ajoneuvon MyDSista?
Siirry MyDS-käyttäjätilillesi.

Voit poistaa yhden tai useamman ajoneuvon napsauttamalla ”Omat autot”, ”Ajoneuvoni”. Napsauta ”Valitse autosi” -osiossa kohtaa ”Poista tämä auto”.  Kaikki MyDS-käyttäjätilin autonpoistot tapahtuvat myös DS Services Store -käyttäjätililläsi. ”

Minulla on aktiivinen Monitoring, Mapping tai Tracking Pack -sopimus, mutta en pysty uusimaan sitä ennen päättymispäivää. Kuinka toimin?
Varustepaketin uusiminen tehdään päivää ennen sopimuksen päättymistä. Et pysty uusimaan sopimusta vuosipäivää ennen tai jälkeen, joten sinun on uusittava sopimuksesi jakson päättyessä, jotta voit jatkossakin hyödyntää varustepaketin palveluja.

Minulla on oheispalvelusopimus. Miten voin peruuttaa sen, jos myyn tai romutan autoni, jos se varastetaan tai jos palautan leasingautoni?
Jos sinulla on oheispalvelusopimus (etähuolto, Connect Nav, nopeuskameran-/vaara-alueenpaljastin), sinun on ilmoitettava meille sopimuksen lopettamisesta, jos myyt tai romutat autosi, se varastetaan tai sen leasingsopimus päättyy. Ota yhteyttä DS-asiakaspalveluun sähköpostitse, puhelimitse tai postitse.

Jos poistan My DS-sovellukseni, häviävätkö kaikki tallennetut tiedot?
Kun My DS-sovellus poistetaan, kaikki ajoneuvoosi liittyvät tiedot (GPS-sijainnit, huoltomuistutukset, ajetut matkat jne.) poistetaan pysyvästi. Toisaalta kaikki omaan profiiliisi liittyvät tiedot jäävät saataville omiin käyttäjätietoihisi 2 kuukauden ajaksi.

Missä ja miten tilaan tai uusin Vaara-alueenpaljastin-toiminnon?            
Voit tilata Vaara-alueenpaljastin-palvelun:

– Myyntipisteessä, kun olet ostamassa uutta ajoneuvoa. Tällöin on tärkeää, että ajoneuvo on ostettu Suomessa.

– DS Services Store -sivuston käyttäjätilillä sen jälkeen, kun ajoneuvosi on luovutettu.

Kun Vaara-alueenpaljastin-palvelun sopimus on päättynyt, voit tilata sen uudelleen DS Services Store -sivustolla (yhdeksi vuodeksi).

Miten DS Services Store -tili luodaan?
Jos sinulla on jo MyDS-tili, voit kirjautua sisään DS Services Store -sivustolle samoilla kirjautumistiedoilla.

DS Services Store -tilin luominen:

Kirjaudu DS Services Store -sivustolle.

Jos sinulla on MyDS-tili, voit kirjautua sisään samoilla kirjautumistiedoilla, muussa tapauksessa napsauta kohtaa “”Luo tili””.

Luo kirjautumistiedot antamalla sähköpostiosoitteesi ja salasana, ja napsauta sitten “Luo tili”.

Lisää ajoneuvosi napsauttamalla “Lisää ajoneuvo”.

Anna VIN-numero sille tarkoitettuun kenttään ja napsauta “Lisää ajoneuvo”.

Jos kuva vastaa ajoneuvoasi, napsauta “Vahvista”, tai jos ei, anna VIN-numero uudelleen.”

Mikä on DS Services Store?
DS Services Store on kaikkien DS-oheispalvelujen oma sivusto. Pystyt tarkastelemaan/hallitsemaan kaikkia autosi oheispalveluja täysin itse. Tutustu DS-oheispalvelujen maailmaan vierailemalla DS Services Store -sivustolla.

Miksi DS Services Store -tili kannattaa luoda?
DS Services Store -tilin avulla voit hallita kaikkia oheispalveluja omalta kotisohvaltasi. Lisätietoja oheispalveluistamme saat DS Services Store -sivustolta.

Miksi DS Services Store -tili kannattaa luoda, vaikka minulla on jo MyDS-tili?
DS Services Store -tilin avulla voit hallita kaikkia DS-oheispalveluja ja pysyä ajan tasalla kaikista uusista tarjouksista. DS Services Store -tilin kautta voit tilata oheispalveluja sekä pidentää tai uusia tilauksiasi. MyDS -sovelluksen avulla puolestaan voit hyödyntää reaaliaikaisesti DS Services Store -tilillä tilaamiasi ohjeispalveluja.

Voinko kirjautua DS Services Store -sivustolle MyDS-tilin kirjautumistiedoilla?
Jos sinulla on jo MyDS-tili, voit kirjautua sisään DS Services Store -sivustolle samoilla kirjautumistiedoilla napsauttamalla ”Kirjaudu sisään”.

Miten lisään ajoneuvon DS Services Store -käyttäjätiliini?
Siirry DS Services Store -käyttäjätilillesi. Voit lisätä yhden tai useamman ajoneuvon napsauttamalla ”LISÄÄ AJONEUVO”.  Anna VIN-numero ja napsauta sitten “LISÄÄ AJONEUVO”. Jos näkyviin tuleva ajoneuvo vastaa omaa ajoneuvomalliasi, napsauta ”Vahvista” (jos ei, tarkista VIN)

Lisää muita ajoneuvoja kohdasta ”OMAT AUTOT” ja ”LISÄÄ AJONEUVO”.

Jos lisään ajoneuvon MyDS-käyttäjätiliini, näkyykö se DS Services Store -tililläni?
MyDS- ja DS Services Store -tilisi ovat samat. Molemmat ovat yhteydessä toisiinsa ja kaikki muutokset näkyvät molemmissa.

Miten DS Services Store -tili lopetetaan?
Lopeta DS Services Store -tili siirtymällä DS Services Store -käyttäjätilisi kohtaan “OMA TILI > OMAT HENKILÖTIEDOT”. Vieritä sivun alaosaan, napsauta “LOPETA TILAUS”. Tämä toimenpide ei vaikuta voimassa oleviin sopimuksiisi. Jos haluat purkaa sopimuksesi, ota yhteyttä DS-asiakastukeen.

Jos myyn ajoneuvoni, pääseekö uusi omistaja käsiksi henkilötietoihini?
Jos myyt autosi, kyllä. Jos et halua, että uusi omistaja pääsee käsiksi henkilötietoihisi, voit purkaa sopimuksesi ottamalla yhteyttä DS-asiakastukeen.

Ovatko autoni ja ajomatkojeni tiedot saatavilla Services Store -käyttäjätililläni?
Eivät, mutta löydät kyseiset tiedot MyDS-käyttäjätililtäsi.

Milloin DS Services Store -sivustolla tekemäni oheispalveluostos veloitetaan?
Tiliäsi veloitetaan 14 päivän kuluttua palvelun aktivoinnista. Saat vahvistuksen sähköpostitse.

Voinko lisätä ulkomailta ostetun ajoneuvon DS Services Store -tililleni?
Kyllä, kirjoita vain VIN-numero sille varattuun kenttään.

Voinko luoda DS Services Store -tilin älypuhelinsovelluksella?
Et, tällä hetkellä se onnistuu vain verkkosivustolla.

Voinko lisätä useita ajoneuvoja DS Services Store -tililleni?
Kyllä. Lisää vain VIN-numero sille tarkoitettuun LISÄÄ AJONEUVO -kenttään OMA TILI -osiossa.

Uusi ajoneuvo lisätään sitten automaattisesti MyDS-sovellukseen.

Poistin ajoneuvoni DS Services Store -käyttäjätililtäni enkä pääse enää palveluihini. Kuinka toimin? Sinun on rekisteröitävä ajoneuvosi uudelleen DS Services Store -käyttäjätililläsi.

Poistin ajoneuvoni DS Services Store -käyttäjätililtäni, voinko silti yhä käyttää palvelua?
Kyllä. Ajoneuvon poistaminen käyttäjätililtä ei vaikuta tilattuihin palveluihin. Jos haluat tarkastella voimassa olevia sopimuksiasi, sinun on lisättävä ajoneuvo käyttäjätilille uudelleen.

Mitä tapahtuu, jos poistan ajoneuvon DS Services Store -käyttäjätililtäni?
Jos poistat ajoneuvon DS Services Store -tililtäsi, et pysty tarkastelemaan voimassa olevia sopimuksiasi tai tilaamaan oheispalvelua. Ajoneuvon poistaminen ei kuitenkaan vaikuta voimassa oleviin palveluihin tai sopimuksiin.

Ajoneuvon poistaminen DS Services Store -tililtä poistaa sen tiedot myös MyDS-sovelluksesta.

Mitä tapahtuu, jos lopetan DS Services Store -käyttäjätilini?
Jos lopetat käyttäjätilin, et saa enää tietoa sopimuksistasi. Lopettaminen ei kuitenkaan vaikuta sopimuksiin tai palveluihin.

Onko minulla oltava oma DS, jotta voin hankkia DS Services Store -tilin?
Ei. DS Services Store -sivustolle ovat tervetulleita kaikki tuotteistamme kiinnostuneet riippumatta siitä, onko heillä oma DS vai ei. Oheispalveluja voivat ostaa kuitenkin vain ne asiakkaat, joilla on oma DS.

Sähköpostiosoitteeni on muuttunut. Miten voin muuttaa sen DS Services Store -tililläni?
Voit vaihtaa sähköpostiosoitteesi DS Services Store -tilillä kohdassa “OMA TILI” > “OMAT HENKILÖTIEDOT”.

Uusi sähköpostiosoite vaihtuu automaattisesti myös MyDS-tilillesi.

Unohdin DS Services Store -tilini salasanan. Miten saan sen takaisin?
Napsauta DS Services Store -sivuston aloitussivulla kohtaa ”Salasana unohtui”. Anna tiliisi liittyvä sähköpostiosoite ja napsauta OK.

Saat sähköpostiviestin, jossa on uusi salasana. Uusi salasana toimii myös MyDS-tilillä.

Miksi en voi tilata kaikkia oheispalveluja?
Kaikki oheispalvelut eivät ole saatavilla kaikkiin ajoneuvoihin. DS Services Store -sivuston “ALOITUSSIVU”-välilehti suodattaa automaattisesti ajoneuvoosi saatavilla olevat palvelut. Voit hallita toimintoa Kauppa-osion vasemmassa yläkulmassa olevasta kohdasta ”Saatavilla olevat palvelut”.

Miten oheispalvelu tilataan?
Jos haluat tilata oheispalvelun, siirry DS Services Store -sivustolle. Sinun on luotava tili ja lisättävä ajoneuvosi sen VIN-numerolla. Napsauta “ALOITUSSIVU”, sitten haluamasi palvelun “TUTUSTU”-kohtaa ja lopuksi “HANKI”. Hyväksy yleiset myyntiehdot, napsauta ”JATKA”, anna laskutusosoitteesi ja henkilötietosi ja napsauta sitten ”JATKA”. Täytä sitten turvallisen maksamisen tiedot ja napsauta OK. Saat pian sen jälkeen tilausvahvistuksen sähköpostitse.

Miten muutan puhelinnumeroa, josta minut saa helposti kiinni ETÄHUOLTO-hälytystä varten?
Voit vaihtaa tai muuttaa tiliisi liittyvää puhelinnumeroa, muutos tehdään samalla myös DS Services Store -tilille, jos sinulla on sellainen.

Mistä tiedän, mitä puhelinnumeroa käytetään, kun minuun otetaan yhteyttä Etähuollon hälytystä varten?
Puhelinnumero on se, jonka olet antanut MyDS-sovelluksessa / DS Services Store -tilillä.

Mistä tiedän, onko DS-etähuoltosopimus yhä voimassa?
Kirjaudu sisään DS Services Store -sivustolle, niin näet kaikki voimassa olevat oheispalvelutilaukset.

Miten tilaan DS-etähuollon?
DS-etähuolto -palvelu on tulossa saataville yksityisasiakkaille, joilla on DS Connect Box (Emergency & Assistance) -järjestelmällä varustettu ajoneuvo. DS-etähuollon aktivointia varten sinun on rekisteröidyttävä DS Services Store -sivustolle sekä tilattava palvelu ja hyväksyttävä sen käyttöehdot. Palvelu aktivoituu automaattisesti 7 päivän kuluessa tilauksesta tiettyjen edellytysten toteutuessa (suosittelemme käyttämään ajoneuvoa säännöllisesti vähintään 3 päivän ajan mobiilioperaattorin kuuluvuusalueella).

Haluaisin saada kopion etähuollon käyttöehdoista.  Mistä löydän ne?
Käyttöehdot löytyvät DS Services Store -sivuston käyttäjätililtä, kun olet rekisteröitynyt.

Onko DS Services Store -sivustolla mahdollista saada palautetietoa ajoneuvostani?
Ei, DS Services Store ei tarjoa palautetta ajoneuvotiedoistasi. Kaikki ajoneuvon tiedot löytyvät MyDS-tililtä.

Miten voin purkaa oheispalvelusopimuksen?
Jos haluat purkaa oheispalvelusopimuksen, sinun on otettava yhteyttä DS-tukeen puhelimitse tai yhteydenottolomakkeella. Saat kaikki tarvittavat tiedot DS Services Store -sivuston ”Yhteydenotto”-osion alareunasta.

Miten voin muuttaa henkilötietojani Services Store -käyttäjätilillä?
Siirry DS Services Store -käyttäjätilillesi kohtaan ”OMA TILI > HENKILÖTIEDOT” ja napsauta ensin kynäkuvaketta, sitten ”Muuta”.

Kaikki muutokset siirtyvät MyDS-sovellukseen.

Onko minun odotettava ajoneuvoni luovutusta ennen kuin voin luoda DS Services Store -tilin?
Kyllä, suosittelemme vahvasti odottamaan kaksi päivää ajoneuvosi luovutuksen jälkeen, ennen kuin rekisteröidyt DS Services Store -sivustolle, sillä tarvitset auton VIN-numeron, jotta voit lisätä ajoneuvon tilillesi.

Miksi minun on annettava puhelinnumeroni uudelleen DS Services Store -sivustolla, kun tilaan etähuollon?             
Puhelinnumeroa tarvitaan palvelun käyttöön, se tarvitaan vain etähuollon tilaukseen.

Miksi näen etähuoltosopimuksen DS Services Store -sivustolla, vaikken ole tilannut sitä ajoneuvolleni?
Jos etähuoltosopimus on jo tilattu kyseiselle ajoneuvolle, se näkyy ajoneuvoosi liittyvissä tiedoissa. Jos uskot, että kyseessä on edellisen omistajan tilaama palvelu ja haluat mutta tietoa, ota yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse tai yhteydenottolomakkeella.

Miksi Nopeuskameranpaljastin 3 vuodeksi -tarjous ei ole saatavilla ajoneuvooni?
Nopeuskameranpaljastin 3 vuodeksi -tarjous on saatavilla yli vuoden ikäisiin ajoneuvoihin.