DS eri aikakausina

50-luku: DS-vallankumous
1950-luvulla lanseerattiin useita DS19-versioita. Ensimmäinen niistä oli ID 19 lokakuussa 1956. Seuraavana vuorossa oli farmariversiot sekä DS 19 Prestige vuonna 1958. DS 19 teki myös uuden aluevaltauksen tuomalla tarjolle peräti kahdeksan eri korinvärivaihtoehtoa aiemman neljän sijaan. Vuonna 1959 oli vuorossa ensimmäinen esteettinen uudistus, kun linjoja hiottiin pidentämällä takasiipiä sekä lisäämällä leveät tuhkakuppimaiset ilmanottoaukot etusiipiin.
60-luku: kultavuodet
Uusi DS Pallas julkistettiin Pariisin autonäyttelyssä vuonna 1964. Se oli varustelultaan ennen kuulumattoman runsas. Se erottui muista DS-malleista viimeisteltyine ja erityisen ylellisine varusteineen. Siinä oli mm. kromikoristeet, erikoisvanteet, kromikehystetyt takavalot ja lisävalot. Istuimet olivat tavallista korkeammat ja ne oli nahkapäällysteiset. DS Pallakseen oli tarjolla samat korinvärit kuin muihin DS-malleihin. Myös metallinhohtovärejä oli tarjolla.
Lokakuussa 1965, vuosi DS Pallas -version lanseerauksen jälkeen, julkistettiin jälleen uusi DS, joka oli varustettu huipputehokkaalla 2,175 cm3 suuruisella ja 109 hv tehoisella moottorilla, joka saavutti 175 km/h huippunopeuden! Tämä uusi DS 21 laajensi näin DS-mallistoa, joka käsitti myös vuonna 1955 esitellyn DS 19-mallin. Numerosarja DS:n perässä ilmensi moottorin sylinteritilavuutta. DS-malliston keula uudistettiin vuonna 1967 samaan aikaan kun auto varustettiin uudella turvavarusteella, kuuluisilla kääntyvillä lisävaloilla. Tämä varuste oli vakiona Prestige, Pallas ja Cabriolet-versioissa. Näin DS pystyi valaisemaan edessään olevaan kaarteen ennen sinne saapumista!
Vuonna 1968 esiteltiin täysin musta kojetaulu sekä korvattiin DS 19 uudella DS 20 -mallilla. Vuonna 1969 näki päivänvalon täysin uudistunut kojelauta. Vuosi 1969 oli merkittävä, silloin mallistoon tuotiin täysin uusi voimanlähde, DS 21:n 2,175 cm suuruinen moottori, joka oli varustettuna elektronisesti valvotulla polttoaineen syötöllä. Tehoja moottorissa oli 139 hv ja huippunopeutta yli 185 km/h.
70-luku: kypsyyden saavuttaminen
Vuosina 1970 ja 1971 DS:ään tehtiin lähinnä jousitukseen liittyviä muutoksia. Syyskuussa 1970 DS:n uutuutena oli mekaaninen vaihteisto, jossa oli peräti viisi vaihdetta aiemman neljän sijaan. Vuotta myöhemmin esiteltiin uusi 3-portainen automaattivaihteisto, jonka oli valmistanut Borg-Warner. Ennen markkinoilta poistumistaan heinäkuussa 1975 eli 20 menestyksekkään vuoden jälkeen DS 21 korvattiin uudella DS 23:lla syyskuussa 1972. Tässä tuon aikakauden viimeisessä DS:ssä oli 2,3347 cm3 kokoinen moottori, jossa oli elektroninen polttoaineen ruiskutus, tehoa 141 hv ja lähes 190 km/h maksiminopeus.