Kypsyyden saavuttamista 70-luvulla

Kypsyyden saavuttamista 70-luvulla

Vuosina 1970 ja 1971 DS:ään tehtiin lähinnä jousitukseen liittyviä muutoksia. Syyskuussa 1970 DS:n uutuutena oli mekaaninen vaihteisto, jossa oli peräti viisi vaihdetta aiemman neljän sijaan. Vuotta myöhemmin esiteltiin uusi 3-portainen automaattivaihteisto, jonka oli valmistanut Borg-Warner.  Ennen markkinoilta poistumistaan heinäkuussa 1975 eli 20 menestyksekkään vuoden jälkeen DS 21 korvattiin uudella DS 23:lla syyskuussa 1972. Tässä tuon aikakauden viimeisessä DS:ssä oli 2,3347 cm3 kokoinen moottori, jossa oli elektroninen polttoaineen ruiskutus, tehoa 141 hv ja lähes 190 km/h maksiminopeus.