DS:n isät

DS:n isät

Pierre Boulangerin aloitteesta tehtiin vuonna 1938 päätös korvata Traction Avant -automalli tietyn ajan kuluessa. VGC-projekti kulminoitui 17 vuotta myöhemmin eli lokakuussa 1955, kun DS 19 lanseerattiin.

Pierre-BOULANGER

Erityisesti alla mainitut kolme herraa osallistuivat uuden auton suunnitteluun:
Ensimmäisenä, André Lefèbvre, lentokoneinsinööri koulutukseltaan, oli etuvetovaihtoehdon kannattaja, samoin kuin aerodynamiikan, keveän muotoilun ja painon keskittämisen.
Toinen oli Paul Magès, intseoppinut insinööri, hydraulijärjestelmän luoja. Hän vastasi myös kuuluisasta hydropneumaattisen jousituksen kehittämisestä sekä hydraulisen ohjaustehostimen, kytkimen ja jarrujärjestelmän kehittämisestä DS:ään.

Flaminio-BertoniKolmantena mainittakoon italialainen Flaminio Bertoni, stylisti, kuvanveistäjä ja lahjakas taidemaalari, joka työskenteli tiiminsä kanssa luoden DS:lle sen vallankumouksellisen ja tyylikkään ulkoisen olemuksen.