60-luvulla edelleen muita edellä

60-luvulla edelleen muita edellä

Uusi DS Pallas julkistettiin Pariisin autonäyttelyssä vuonna 1964. Se oli varustelultaan ennen kuulumattoman runsas. Se erottui muista DS-malleista viimeisteltyine ja erityisen ylellisine varusteineen. Siinä oli mm. kromikoristeet, erikoisvanteet, kromikehystetyt takavalot ja lisävalot. Istuimet olivat tavallista korkeammat ja ne oli nahkapäällysteiset. DS Pallakseen oli tarjolla samat korinvärit kuin muihin DS-malleihin. Myös metallinhohtovärejä oli tarjolla.

Odyssee-heritageDS-21-CabrioletLokakuussa 1965, vuosi DS Pallas -version lanseerauksen jälkeen, julkistettiin jälleen uusi DS, joka oli varustettu huipputehokkaalla 2,175 cm3 suuruisella ja 109 hv tehoisella moottorilla, joka saavutti 175 km/h huippunopeuden!  Tämä uusi DS 21 laajensi näin DS-mallistoa, joka käsitti myös vuonna 1955 esitellyn DS 19-mallin. Numerosarja DS:n perässä ilmensi moottorin sylinteritilavuutta. DS-malliston keula uudistettiin vuonna 1967 samaan aikaan kun auto varustettiin uudella turvavarusteella, kuuluisilla kääntyvillä lisävaloilla. Tämä varuste oli vakiona Prestige, Pallas ja Cabriolet-versioissa. Näin DS pystyi valaisemaan edessään olevaan kaarteen ennen sinne saapumista!

Odyssee-DS-19Vuonna 1968 esiteltiin täysin musta kojetaulu sekä korvattiin DS 19 uudella DS 20 -mallilla. Vuonna 1969 näki päivänvalon täysin uudistunut kojelauta. Vuosi 1969 oli merkittävä, silloin mallistoon tuotiin täysin uusi voimanlähde, DS 21:n 2,175 cm suuruinen moottori, joka oli varustettuna elektronisesti valvotulla polttoaineen syötöllä. Tehoja moottorissa oli 139 hv ja huippunopeutta yli 185 km/h.