Numéro 9

Numéro 9

Filosofia

n9-concept-car_Philosophies

Numéro 9 tuo uusia näkökulmia laatuautojen suunnitteluun ja toteutukseen. DS-mallisto kuvastaa Citroënin korkeinta ammattitaitoa, luovuutta ja teknistä osaamista. Numéro 9 toimii DS-linjan suunnannäyttäjänä ja antaa viitteitä tulevaisuuden Executive-luokan tyylistä.

Numéro 9 antaa kuljettajalle täysin uuden ajoelämyksen, mutta on samalla käyttäjäystävällinen jokapäiväisessä ajossa. Auton tyylikäs korimuotoilu, joka on saanut vaikutteita shooting brake -korimallista, henkii karismaa ja tunteisiin vetoavuutta.

Design

numero-9_Design

Numéro 9 -konseptiautossa kiteytyy DS-malliston syvin olemus.  Pariisissa, muodin pääkaupungissa, suunniteltu Numéro 9 yllättää muotoilullaan. Se on samaan aikaan tuttu ja helposti tunnistettava, mutta myös inspiroiva ja hienostunut. Perinteiseen DS:n tyyliin auton katto on kelluva, hienostunut kromikoristeinen DS-logo tuo oman tyylikkään lisänsä viimeistelyyn.

Värit ja materiaalit on valittu huolella ja viimeistely on huippuluokkaa. Syvän musta korinväri nimeltään “Whisper” violetteine yksityiskohtineen sointuu erinomaisesti yhteen  lämpimän väristen “Californian” -kromikoristeiden kanssa.

Teknologia

Numero-9_concept_light

Numéro 9  -konseptiautossa yhdistyvät huippuunsa viritetty suorituskyky ennenkokemattomaan ajomukavuuteen ja turvallisuuteen ympäristoarvoja unohtamatta. “Créative technologie” -slogan kuvastaa täydellisesti DS-brändin arvoja. Voimanlähteeksi on valittu hybridi, joko bensiini- tai deiselmoottori yhdistettynä taka-akselille sijoitettuun sähkömoottoriin, joka saa virtansa lithium-ion akuista. Sähkömoottorissa  on tehoja 70 hv , vääntömomentti 200 Nm. Akkujen lataus kotipihan ipistokkeessa vain  3,5 tunnissa.

Ympäristöarvot

Numero-9_concept_philosophyPlug-in hybridimoottori ottaa ympäristöarvot huomioon, erityisesti kaupunkiajossa käytettäessä voimanlähteenä yksinomaan sähkömoottoria (ZEV = Zero Emission Vehicle) . Moottorin käyttösäde on 50 km. Myös maantiellä hybridijärjestelmä rajoittaa polttoaineen kulutusta hyödyntämällä molempia voimanlähteitä. Huippunopeus 295 km/h polttoaineen kulutuksen pysyessä alhaisena (1,7 l/100 km) CO-päästöjen ollessa 39 g/km.