Metropolis

Metropolis

Design

Muodoilltaan aistikas ja  linjoiltaan lihaksikas

metropolis_concept-car

Metropolis on vaikuttavan upeasti muotoiltu loistoauto, joka jatkaa ja samalla uudistaa limusiiniperinnettä tuomalla siihen avantagardistisia piirteitä ja urheiluautoista tuttua dynamiikkaa.
Metropolis on yhdistelmä pehmeitä muotoja ja vastustamatonta vetovoimaa. Siinä tyyli yhdistyy ekologiseen ajatteluun.  Auton etuosa suorastaan uhkuu voimaa  konepellin ja ajovalojen viimeistellyn muotoilun ansiosta. Takaosa sovittaa hienosti yhteen leveyden ja tasapainoisuuden. Kaksi bumerangin muotoista takavaloa viimeistelevät Metropolis-auton omaleimaisuuden.

Sisätilat

Luovaa ylellisyyttä ja ilmaisun rikkautta   

metropolis_concept-car-front

Sisätilojensa osalta Metropolis on saanut vaikutteita perinteisistä jousisoittimista.  Ominaisuus on osoitus kultivoiduista taidoista, joita Kiinassa erityisesti arvostetaan.  Kokonaisuus on luokseensa kutsuva, ylellinen ja täynnä ilmaisun rikkautta.

Teknologia

Teknologian edelläkävijä

metropolis_concept-car-rear

Metropolis on varustettu hybridikäyttöisellä plug-in voimansiirtolinjalla. Täyssähkömoottoria käytetään käynnistykseen ja kaupunkiajoon sekä ajoon alhaisilla nopeuksilla ja moottorijarrutuksen yhteydessä. Sähkömoottorissa on tehoja 55 hv (40 kW) – 95 hv (70 kW).
V6 2,0 l 272 hv tehoista polttomoottoria käytetään ajettaessa moottoriteillä.
Näiden kahden moottorin yhdistelmää voidaan käyttää kiihdytettäessä lisävoiman aikaansaamiseksi (Overboost-toiminto), jolloin tehot ovat maksimissaan 460 hv nelivedon ollessa käytössä maksimaalisen pitokyvyn aikaansaamiseksi. Dynaamisten ominaisuuksien hyödyntämiseksi Metropolis on varustettu hydraktiivisella jousituksella, minkä ansiosta auton ajomukavuus on erinomainen, auton aerodynamiikka huippuluokkaa ja CO2-päästöt alhaiset.

Ympäristöarvot

Ympäristöarvojen kunnioittaminen

metropolis_concept-car-savoir-faireMetropolis yhdistää erinomaisen ajettavuuden ympäristöarvojen kunnioittamiseen.   CO2-päästöt ovat vain   70 g/km (polttoaineen kulutus 2.6l/100 km), eli viisi kertaa pienemmät kuin perinteisen 4,0 litraisella V8-moottorilla varustetun auton päästöarvot. Erinomainen tulos saavutetaan
–  bensiinimoottorin optimoinnilla
–  7-vaihteisen kaksoiskytkimellä varustetun vaihteiston ansiosta
– hybridikäyttösnen voimansiirtolinjan avulla
– aerodynamiikkaa parantavalla hydroaktiivisella jousitusratkaisulla