C-SportLounge

C-SportLounge

Design

Uusi näkemys GT:stä muuttuvia ajonautintokäsityksiä vastaamaan

sport-lounge-rear-art

C-SportLounge, joka oli ensi kerran nähtävillä Frankfurtin autonäyttelyssä syksyllä 2005,  esittelee uuden näkemyksen GT-autoista vastaamaan muuttuvia ajonautintokäsitteitä. C-SportLounge on saanut inspiraatiosta innovatiivisesta DS5:stä
C-SportLounge herättää huomiota jo ensi katseesta tyylikkään korinmuotoilunsa ansiosta. Puhdaslinjaisuus yhdistettynä vahvaan muotoiluun kertoo tulevaisuuden linjoista. Omaperäisen arkkitehtuurinsa ansiosta   C-SportLounge viestii voimaa ja optimaalista aerodynamiikkaa, yhtä brändin tärkeimmistä arvoista. C-SportLounge yhdistää dynaamisen ajettavuuden huippuunsa vietyyn matkustusmukavuuteen.

Aerodynamiikka

Optimoitu aerodynamiikka

Erityishuomiota kiinnitettiin aerodynaamiseen muotoiluun ja sulaviin linjoihin, molemmat brändille tärkeitä arvoja. Cx-ilmanvastuskerroin onkin vain 0.26 ja perän Cz-kerroin 0.02.  Keulan muotoilun hätkähdyttävin piirre ovat suuret ilmanottoaukot.
Katon takaosassa on sähkömekaaninen järjestelmä, joka aikaansaa virtuaaalisen ilmavirtauksen parantaen auton vakautta kovissa nopeuksissa.
Auton takaosaan on sijoitettu eräänlainen liikkuva siipi, joka parantaa Cz-virtausta. Siipi voidaan säätää kolmeen eri asentoon:
–  neutraaliin asentoon, joka sointuu mainiosti auton takaosan muotoilun kanssa auton seistessä paikallaan tai ajettaessa kaupungissa.
– toinen asento ajoon yli 90 km/h nopeudella optimoimaan Cz ja Cx -kertoimet.
– kolmas asento on tarkoitettu käytettäväksi hätäjarrutuksen yhteydessä negatiivisen nosteen eli downforcen aikaansaamiseksi ja ajovakauden parantamiseksi.

Sisätilat

Huippuunsa vietyä matkustusmukavuutta

Concept-Car_Sport-lounge-interiorC-SportLoungen ylelliset sisätilat on suunniteltu neljälle aikuiselle aitoon GT-tyyliin.  Matkustamo on harmooninen yhdistelmä huippuunsa viimeisteltyjä ylellisen paksuja matetiraaleja  ja teknisiä ratkaisuja. Auton takaovet avautuvat etuoviin nähden vastakkain helpottaen autoon sisäänmenoa. Tavaratila on epätavallisen suuri ja mitä mainioin pitkiä matkoja ajatellen.
Ajonautinnon maksimoimiseksi ohjaamo on saanut vaikutteita ilmailun maailmasta. Kuljettajan ajoasento tuo oman lisänsä ajonautintoon. Kuljettajan istuin on kiinnitetty keskikonsoliin, minkä ansiosta vaihdetangon nuppi ja ilmastoinnin painikkeet ovat käden ulottuvilla. Kuljettajan on vaivatonta keskittyä ajamiseen ja pitää katseensa tiessä, sillä ohjauspyörästä löytyvät tärkeimmät säätimet ja vaihteensiirtimet.